4 Ekim 2013 Cuma

Mozaik Yapımı

     Bu projeyi gördüğüm zaman harika bir fikir olduğunu düşündüm.Bir dönem mozaik olayına merak sardım diğer pek çok çalışma gibi hemen araştırdım netten mozaik buldum ve aldım.Sürpriz renkler ve boyutlar hiç de istediğim ve beklediğim gibi gelmedi.İşte kendi istediğiniz boyutta ve renkte mozaik çalışmaları yapabileceğiniz harika bir proje. 
Google translate den çevirebildiğim kadarıyla çünkü Rusça dan çeviri yaptı.Çokta anlaşılamamakla beraber... Malzemeler;
-Alçı
-Ahşap Tutkalı
-Kauçuk Paspas(kalıp için siz faklı bir materyal de kullanabilirsiniz)
-Akrilik Boya
-Su
Yapmaya çalıştığımız mozaiklerle yapılmış harika bir iş neler yapabilecekleriniz konusu sınırsız hayal gücünüze kalmış :)
    Oranları konusunda tereddütlerim var önce küçük bir miktar denemekte fayda var. Karışım su ,ahşap tutkalı, akrilik boya ve alçı karıştırılarak oluşturuluyor. Karışımın kıvamı yoğurt gibi olmakla beraber kıvam tutturlana kadar gerekirse daha fazla su veya alçı eklenebilir.
Daha sonra kalıplanabilmesi için mozaik için çok uygun olan plastik bir paspas kullanılıyor.Bu projeden bağımsız olarak mozaik yapmak için değil ama kalıp olarak kullanılması kolay olacağını düşündüğümden çeşitli objeler yapabileceğiniz plastik buzluklara da dökebilirsiniz bu karışımı.Elde ettiğiniz objeleri çok çeşitli projelerde kullabilirsiniz ;) 
  Sonra 24-36 saat beklemeli ve iğne kullanarak kenarlarından mozaikleri dikkatlice çıkarıp kaplayacağınız objede kullanabilirsiniz.

 
Son rütuşlar için bir miktar  daha karışım kullanılıyor.,

Parlaklık vermek için sprey vernik kullabilirsiniz.

Ve sonuç mükemmel...  :)

Kaynak





Hiç yorum yok: